Společenství čistých srdcí

Komentáře

ke článku: Ano, mluvme klidně o lásce a o čistotě
ze dne 13.09.2011, autor článku: Míša Klímová

Komentář ze dne: 15.09.2011 00:48:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek:
"Ano, mluvme klidně o lásce a o čistotě..." Na druhou stranu musim rici, ze clanek je psany, alespon z meho pohledu, metodou jez mi moc nesedi. Nevim jak ji pojmenovat, snad pripodobneni: Dnesni postoj medii a spolecnosti k vztahum a sexu je dle meho shrnut ve vete: "Je to pohoda, dobra zabava, dela to kazdej, pojdme na to ohlizet se a vazat - ne vzdy treba!" => Coz je, jak ja to vidim, spatne. Postoj (opakuji opet jen z meho pohledu) vetsiny zde publikovanych clanku k temto tematum je, opacny, ale zase extremni ve svem klickovani a odvadeni od merita veci: Podivejme se jak je svet romanticky a krasny, jak je vztah nadherny (slecny predstavte si, jak se pri svatebni noci... muz jen Vas jen pro Vas... - ach ta romantika), ALE pozor pro spleneni takovych snu je potreba myslet na to "jaké poselství je spojeno se sexuálním aktem, libáním, obejmutím..." => Pravda to vse je, ALE je to krouzeni kolem horke kase a varovani. Bila je bila a cerna je cerna. Ale o tom to neni! Problem je jinde. I vetsina zen a muzu ze "normalni" spolecnosti by tu "romantiku a sen chtela", ale reknou si, to nema cenu to je nerealne, zustanu kde jsem a je to... Ano, totiz vse co pisete v clancich je zcela jasne temer kazdemu. Laska, odevzdani, uprimnost, pravdivost duvera => to je to dobre, to ale temer vsichni vime. Nebezpeci, podvedeni, davani si pozor, abych neprekrocil hranici, abych pak druhym nebyl oblafnut => to je potreba si uvedomovat, to ale temer vsichni vime. Ale domnivam se, ze problem vetsiny vericich i clenu spol cs, neni potreba si toto uvedomovat, ci se o tom neustale ubezpecovat, to jiz davno vedi, ale prave spise najit partnera se kterym si rozumi a najit si k sobe otevrenou cestu, aby si o vsech techto veceh mohli otevrene povidat, nestydeli se a budovali svuj vztah a resili odpovedne i svou potrebu lasky i neznosti, dle urovne a vaznosti sveho vztahu. Protoze to hraje u mladych lidi dulezitou roli, roli ktera je dobra a spravna, neb nas tak stvoril Buh a jeho zamery,jsou v tomto smeru, dle meho, evidetni a tedy zalozit rodinu. Ale tedy je ten problem, kvuli kteremu zde pisi. Verim, ze mnoho lidi zde ho ma, ze vedi: Zadny vztah => Narok na sexualni uspokojeni neni. ale nevedi, ci tapou: Mezi tim => ? Manzelství => Dar plne se sobe odevdavat. Omezen je postoji manzelu a jejich vzajemnymi umysly, pravdivosti , vzajemne a k Bohu, (ale ne pouzite antikoncepci => ano, to se dle meho pohledu nevylucuje) a ochrane jiz vznikleho zivota (nektere spatne druhy antikoncepce). Co je mezitim tim? Vetsinou se zde obevi odpoved nebo nazor "autority", ze plati to same co v pripade stavu: Zadny vztah a v manzelstvi je to omezeno tak, ze se uplatnuje plne "pohlavní zdrženlivost" jinak se musi absolutne otevrit poceti, jinak je to zle, je to zcela nepravdive, falesne, spatne... nebo i "jen" nedobre... To je urazkou manzelstvi, toto tvrdit. To me vzdy nadzvedne. Ale na to tady malo kdo odpovi, na to tema zde moc clanku neni. "Antikoncepční ochraně, která ovšem nikdy není stoprocentní.. " To tady nehraje zadnou roli, nic, vubec nic se nedeje. Zena i muz jsou v manzelstvi a dle toho se zaridi. I pokud to narusi jejcih plany, o dite se postaraji, ale nikdo nemuze rici, ze kdyz planuji za pomoci zdravotne nezavadnych antikoncepcnich pripravku je to spatne... Ale na planovani rodicovstvi, PPR, neaborativni a zdravotne neskodlive (nehormonalni) antikoncepci nevidim nic spatneho. A priznavam se, ze mi pripada jako nebetycna drzost dotoho manzelum mluvit, kdyz je to JEN A JEDINE mezi nimi a Bohem a nikdo dalsi v teto Svatosti misto nema. Ano pokud se Buh nerozhodne jinak, ale pokud se rozhodne, tak mu v manzele nezabrani nicim ;-) Pokud se tema antikoncepce zde ci jinde resi, je to vdzy v krajnostech (mimo manzelstvi, aborativni, hormonalni), ale tyto veci ne,v techto souvislostech ne. Zeptam li se otevrene, ajky je rozdil mezi PPR a kondemem? Krome toho ze PPR je statisticky spolehlivejsi? Ale ma sve vyhody i nevyhody stejne jako kondom? Ale cim je dle Vas PPR cistejsi? Stejne tak i otazka, co ve vztahu (mysleno tentokrat z pohledu pojmu "cistoty" a urovne milostneho priblizeni) pred svatbou: Odpoved je: "Proto je tak důležité být si vědom, že dotyky, polibek, obejmutí, obnažování, ale především sexuální akt jsou nositeli poselství o vzájemném vztahu. Kdo se tedy zaváže k čistotě, dává si pozor na to, aby vnější signály odpovídaly pravdě vnitřního vztahu." To je asi stejne jako rici, nevis jak resit tento priklad? Odpoved: Spocitej ho. ;-) Tedy neco co uz davno vime, ale nic dalsiho se nedovidame. Sam jsem se svou partnerkou sestym rokem (nyni mozna nekomu vskoci blesky do oci ... ;-)), ale k nasim problemum nepatri uvedomovat si: "Proto je tak důležité být si vědom, že dotyky, polibek, obejmutí, obnažování, ale především sexuální akt jsou nositeli poselství o vzájemném vztahu." Dovolim si tvrdit, ze to uz davno vime, ale spise resime jak splnit nas sen se svatbou, jak se k sobe chovat hezky i v tezkych chvilkach a naucit se resit spory k dobru nas obou, budovat svou viru v Boha a samozrejme se bavit i o nasich touhach, nestydet se za ne, a pokud jsou spravene vedeny i byt na to hrdy (ne pysny). * Pro nektere lidi, kteri by treba na nas a tedy i na muj pripsevek mohli koukat pres prsty, podotykam , ze "nezijeme na psi knizku" a PLNE si uvedomujeme, co sexualni akt znamena, a ze je nositelem poselstvi o vzajemnem vztahu (a tedy nechavame si jej az po svatbe). A proto se chci zeptat, pokud ma nekdo chut zde se mnou diskutovat. 1. Jak vidite neznosti dle urovne vztahu, jak je pomerujete, kdy jsou jakymi nositeli poselstvi o vzajemnem vztahu. 2. A jak vidite planovani rodicostvstvi v manzelstvi vs. sexuální naplneni a jakou hroli hraje v manzelstvi pohlavni zdrzenlivost ma v nem nejake misto krome pripadu, kdy ji jeden z dvojice prave cti, drzi (ferove je k druhemu ho o tom ale jeste pred manzelstvim uvedomit) a situaci, kdy je to evidetni (nemoc atd.) A pokud sexualni zdrzenlivost manzele necti, cim se provinuji,kdo ma na zakalde ceho pravo rici, ze se provinuji a tedy provinuji se necim?

Komentář ze dne: 20.09.2011 09:23:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re:
Pane Richarde, asi jsem všechno nepochopila, co jste chtěl říct... Zkusím to zhrnout. 1) Vědět věci neznamená, že se vždy podle poznaného chováme. Naším webem se snažíme podporovat dobrá rozhodnutí. 2) Svět není romantický ve Vašem podání. :+) je v něm dost zla i krásy. Je třeba ale tu krásu budovat! Ve vztahu jde o lásku a ta může i bolet, ale když se spojíme s Bohem, je to výhra a můžeme udělat krok dopředu směrem k Němu. 3) Kam až zajít před svatbou se snažil nastínit článek Kam až. Také k tomuto tématu je článek ke kterému jste připojil komentář. 4) "v manzelstvi je to omezeno tak, ze se uplatnuje plne "pohlavní zdrženlivost" jinak se musi absolutne otevrit poceti, jinak je to zle, je to zcela nepravdive, falesne, spatne... nebo i "jen" nedobre... To je urazkou manzelstvi, toto tvrdit. To me vzdy nadzvedne." - že manželství slouží k předávání života učí katolická církev, která je moudřejší než kdejaký jednotlivec. Můžete to zkoumat pokusy, ale dle mého je lepší spíše poslechnout její učení (které je už dost promyšlené a vychází ze zukušenosti) a předejít zbytečným omylům. Možná trochu pomůže podívat se do dnešního světa, kam nás slavná antikoncepce dostala. Nějak nevidím šťastnější děti ani rodiče. 5) Čím je PPR čistější? Je přirozená, ale používat ji jako antikoncepci je stejné jako používat třeba kondom. Je třeba ji využít opravdu v závažných životních situacích. Také pro to člověk musí něco udělat a není jen "konzumentem". 6) "Jak vidite neznosti dle urovne vztahu, jak je pomerujete, kdy jsou jakymi nositeli poselstvi o vzajemnem vztahu." - toto poměřování je velmi nejisté. Intimita každého páru je jiná a není nějaký 100% recept kam až zajít. Ale něco přece jen jde. Obecně je možné říci, že dva lidé před svatbou mají zůstat tělesně neodhalení před druhým, nedopustit doteky na intimních partiích (i když se to může zdát v pořádku). A tomuto přizpůsobit i polibky - na někoho působí jako oheň a pak touží se s druhým spojit nejhlouběji jak to jde, ale na to je čas až po manželském slibu. Opět k tomuto tématu článek Kam až. 7)" A jak vidite planovani rodicovstvi v manzelstvi vs. sexuální naplneni a jakou hroli hraje v manzelstvi pohlavni zdrzenlivost ma v nem nejake misto krome pripadu, kdy ji jeden z dvojice prave cti, drzi (ferove je k druhemu ho o tom ale jeste pred manzelstvim uvedomit) a situaci, kdy je to evidetni (nemoc atd.)" - Při vstupu do manželství se také slibuje, že přijmeme děti, což předpokládá manželské obětí. Takže úplná zdrženlivost od začátku je nepřirozená, ale možná to může být i něčí cesta. Pokud nmyslíte částečnou zdrženlivost, vidím ji jako velmi dobrou. Např. v postní dny, kdy více rozjmame o utrpení Pána Ježíše nás uschopňuje hlouběji se připojit ke Kristovu utpení. A na tom by se manželé měli samozřejmě domluvit. Možná jsem na něco neodpověděla dostatečně, pak se omlouvám. Klidně se ještě zeptejte. Také srdečně zvu na celostátní setkání SČS tento víkend do Vranova nad Dyjí, tam bude možné ještě více jistě podiskutovat s dalšími. Magdaléna Jírová

Komentář ze dne: 03.10.2011 22:08:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek: Diky za pozvani
1) I proto si jej s oblibou ctu, ale pokud neco vidim jinak, rad bych si o tom popovidat, treba v diskuzi pod clankem. 2) "...spojíme s Bohem, je to výhra a můžeme udělat krok dopředu směrem k Němu." Plne s Vami souhlasim, Boha ve vztahu i v zivote citim cim dal tim vice a snazim se k nemu jit a naslouchat mu. Jsem az dojat jak laskyplny je a dokaze odpustit i me poklesky, pokud jich uprime lituji. 3) Jj obcas v ramci rozproudeni diskuze odpovidam i vicekrat a vracim se ke "starym" tematum, protoze se i me nazory casem meni... 4) - "že manželství slouží k předávání života učí katolická církev, která je moudřejší než kdejaký jednotlivec." A ja s tim souhlasim, pokud to jde (dali Buh zdravi), je manzelstvi bez deti nenaplnene, a bylo by hrichem je nemit. "Můžete to zkoumat pokusy, ale dle mého je lepší spíše poslechnout její učení (které je už dost promyšlené a vychází ze zukušenosti) a předejít zbytečným omylům." Pokud je to v podobe doporuceni, tedy mohu, nebo v urovni ja nasloucham, Vy doporucujete, rad si Vas vyslechnu a Vase stanovisko vnitrne vyhodnotim a pak se vyjadrim zase ja atd. (Jinak bych Vase stranky ani necetl, pokud by me Vas nazor nezajimal...) Ale jsem hold clovek od Boha zvidavy, obezretny a rad se ptam a debatuji... "Možná trochu pomůže podívat se do dnešního světa, kam nás slavná antikoncepce dostala. Nějak nevidím šťastnější děti ani rodiče." A vitete ze s Vasi vetou na 70% souhlasim? Ale snazim se jit i vice do hloubky, a tam se nachazi tech 30 %. Myslim si, ze je treba rozlisovat za co muze nastroj, jaky typ nastaroje (ruzne typy antikoncepce) a za co muze lidska povaha a i v jakych a za jakych podminek je nastroj pouzit... Pokud se nekdo z vetsinove spolecnosti obori na krestanstvi, vseobecnou apostolskou cirkev, i v techto tematech, priklonim se na jeji stranu, protoze tam je potreba rici jasne ANO/NE , tedy volba k jakemu nazoru mam blize. Ale pokud jsem uvnitr, chci probirat i nejasnoti, i ne uplne shody. Stejne tak musim odmitnout nazor, ze katolicka cirkev je spatna instituce, zla nedobra... Ale bylo by hlouposti nepriznat, ze i v ni se pohybovali a pohybuji vlci, vse je ruzove a v necem se jeji nazory prohlobuji a v mnohem casem i doplnuji. 5) Vim, ze je to vec velmi intimni, ale domnivam se, ze "konzumaci" v krestanskem manzelstvi nemuze byt (az na vyjimky) rec, uz jsen proto, co vse spolu manzele vytvorili a prozili si nez se vzali. Predevsim kdyz ze se snazi zit s Bohem ve svatosti manzelske. 6) Vas pohled se jiste zaklada na mnoho "spatnych" zkusenostech lidi, ktere takto dosli ujmy, ale muj pohled je jiny, asi mozna proto, ze mam stesti. Spise by me zajimalo, jak maji Vasi clenove pravo na vlastni nazor, jak s jste otevreni diskuzi na toto tema. Ikdyz to neni z pohledu zivota vecneho "extra" dulezite tema, aby se o nem mluvilo porad, myslim si, ze vetsina otazek, zvlaste u mladych lidi se kolem neho toci. 7) Ano, souhlasim -> cilem manzelstvi jsou deti. Ale "...Takže úplná zdrženlivost od začátku je nepřirozená, ale možná to může být i něčí cesta...." Souhlasim jen tehdy, kdyz se na tom domluvi oba a predem. Velmi mile me prekvapili stranky, na nez odkazujete: http://teologietela.paulinky.cz/Sexualita-Plod nost/Ctnost-cistoty/Manzelska-cistota kde se pise i o "Manželé se také musí vyhnout nebezpečí necitlivosti a nespravedlivého odmítání pohlavniho styku...". Nebot pokud se vsude zdruraznuji jen varovani a cistota vychazejici z reholnich a knezkych povolani, musi se zduraznit i cistota manzelska a zduraznit, ze i ta je spravnou a stejne cenenou cestou, a ze i nejintimnejsi spojeni manzelu neni jen krasnym nastrojem pro novy zivot, ale i pro poteseni jich samotnych. A i pak je to ciste a verim i nadherne. "Možná jsem na něco neodpověděla dostatečně, pak se omlouvám. Klidně se ještě zeptejte. Také srdečně zvu na celostátní setkání SČS tento víkend do Vranova nad Dyjí, tam bude možné ještě více jistě podiskutovat s dalšími. Magdaléna Jírová" Moc Vam dekuji za pozvani a srdecna rad bych jej vyuzil, ale nyni na tak dlouhou cestu nemam cas. A kazdy volny cas, se snazim vyuzit pro Boha (mse a katechsimus, mistni spolecenstvi), snoubenku a rodinu. S pranim hezkeho dne Richard Omluvte muj sloh a gramaticke chyby, nebot jazyky nejsou mym salkem caje, jsem predevsim technicky zamereny a vzdaleny ;-).

Komentář ze dne: 07.10.2011 21:05:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: Diky za pozvani
Zdravím Vás Richarde, něco k Vašim postřehům: 4) -"Můžete to zkoumat pokusy, ale dle mého je lepší spíše poslechnout její učení (které je už dost promyšlené a vychází ze zukušenosti) a předejít zbytečným omylům." Pokud je to v podobe doporuceni, tedy mohu, nebo v urovni ja nasloucham, Vy doporucujete, rad si Vas vyslechnu a Vase stanovisko vnitrne vyhodnotim a pak se vyjadrim zase ja atd. - Katolická církev nejen doporučuje, ale také moudře vyžaduje. :+) Pán Bůh taky neříká, že desatero je jen pro některé (např. ty, kteří v Boha uvěří), ale všichni v Něj mají věřit. "Bylo by hlouposti nepriznat, ze i v ni se pohybovali a pohybuji vlci, vse je ruzove a v necem se jeji nazory prohlobuji a v mnohem casem i doplnuji." - A přesto je církev svatá, Bohem milovaná a tedy i námi má být milovaná. Církev mění důraz a upřesňuje stanoviska, která byla známá. 6) Opravdu nejde o negativní zkušenost s mnoha lidmi. Jde jen o to, jací jsme. Touhy nás často velmi ovládají. Není to otázkou je-li člověk dobrý nebo špatný. Jde o to, že jsme narušení prvotním hříchem. Členové SČS se SVOBODNĚ zavazují k tomu, že budou žít čistě. Názory má samozřejmě každý člověk možnost projevovat (pokud není v sektě). Ale také povinnost respektovat to, k čemu se svobodně přihlásil. Máte pravdu, že mladí lidé řeší: "Kam až můžu ve vztahu zajít." Tak alespoň něco ve skratce. Mějte se pěkně. Magdaléna Jírová


Důležité kontakty:
P. Marek Dunda koordinátor SČS, marek@fatym.com
P. Vilém Štěpán, villelmus@seznam.cz, spoluzakladatel iniciativy SČS přijímá do SČS s přesahem za hranice ČR zvlášť Medžugorje.
Tisková mluvčí SČS Jana Julinková (roz. Brabcová)
zástupkyně tiskové mluvčí, na kterou je možné směřovat dotazy:
Anna Bekárková annabekarkova@gmail.com tel.: 736 522 818

phpRS PHP MySQL Apache
Tento web běží na upraveném redakčním systému phpRS.

Vyhledávání
Ubytování v České KanaděKomorníkUbytování KunžakChata rybníkaUbytování větších skupinChata KomorníkChata Jižní ČechyPenzion skupinyChata Česká KanadaPenzion Česká KanadaUbytování StrmilovRybařeníChata na Samotě

Přihlásit se (upravit nastavení)
Zapomenutí hesla
Zrušení účtu

Odhlášení

Registrace nového čtenáře