Komentář ze dne: 20.04.2011 20:38:41
Autor: Aneta (@)
Titulek: Re: Re: Re: Nenáboženské důvody
Ještě bych ráda doplnila, že o bezhříšnosti Pána Ježíše vůbec diskutovat nechci, kdyby se to v to náhodou mělo teď zvrtnout.. Pokud ho přijímáme za Boha z Boha a věříme, že Bůh hříchu nečiní (trojiční dogma, úsudek na základě kdo vidí mne, vidí Otce... atd, beránek bez viny..), je z obliga, i kdyby práskal bičem o sto šest. Vždycky mne ale napadne, že Ježíš sám odpověděl- Co mně nazýváš dobrým? Nikdo není dobrý, než Otec v nebesích! Je zvláštní, jak se s Otcem stotožňuje i se z něj "vyděluje" zároveň. Když se modlí, také se nemodlí k sobě, ale Otče náš..
No a Bůh co tvoří zlo, to si taky myslím, že není moje téma. Vycházím z předpokladu, že Bůh je dobrý, a nepříjemné SZ verše (Typu zatvrdil srdce faraona a nenecháš naživu vůbec nikoho......) přecházím s přimhouřenýma očima a vírou, že i ten masakr, když to přikazuje Hospodin, nemám co soudit. Za B) maximálně si řeknu, že je to ten případ, kdy se lidé sami zaštítili jménem Hospodina, páč se jim to hodilo, a my si to teď v Bibli čteme.. Za C)to už se dostáváme k tomu, že můžeme zavrhnout jakýkoli verš z Bible jako přizpůsobený hehe.. Může se stát, bude- li tu lidstvo ještě dalších tisíc let (hypoteticky), že udělá to, co my. Tudíž řekne si, že NZ už neplatí :D. Když pro nás přeci "neplatí" SZ. Minimálně nekamenujeme a nenosíme oděv jen z určité tkaniny. :D
No a může to začít například tím, že někdo řekne: hele, sex před svatbou je dneska normálka.. jasně.
Jenže fór je taky v tom, jak lze z originálu překládat a vykládat "nesesmilníš" z dobového pohledu NZ a SZ plus porovnat. Nápovědou může být Ježíšův rozhovor se samařskou ženou, vo tom žádná... Jenže ta měla mužů pět, čímž se z mého pohledu liší od ženy, která má jednoho, kterého si pak vezme. (Ne, že nevezme, tento modelový příklad schválně předpokládá, že ano, a až například ve 25 nebo 30 z jakéhokoli důvodu, ne v nácti, jako před dvěma tisíci lety v Ježíšově době). Pak minimálně, když předpokládáme takovýto pár (co se nám dlouho nebere, ale ani se nerozejde před svatbou, aby se mohlo říci: "Podívej, co jste spolu všechno dělali, a teď jste se rozešli, a myslíš, že je ok, když půjdeš, a budeš to dělat s někým dalším?") , vidím prostor pro diskusi, kam až zajdou, když chtějí svůj vztah pravdivě rozvíjet ve všech rovinách. I kdyby pomilování posunuli za hranici veřeného obřadu a párty, veškerá intimita až po svatbě mi v určitých případech a délce vzahu zavání stejnou lží, stejně LŽIVÝM vyjádřením vztahu, jako možná podle Vás nebo dalších veřících to, že svůj postoj veřejně nedemonstrují zjevnou svatbou, a přesto sexují.
Je tomu přece tak, že mnozí stotožňují verbální vyjádření dvojice při obřadu s neverbálním pohlavním aktem. (ano, už jsem jako hopkavý zajíček opustila téma "nenáboženské důvody".. hop a skok) A proto vidím i úskalí v tom, když x leté chození (z jakéhokoli důvodu, ketrý bych hned z kraje nebagatelizovala, protože bych se pak nikam nedostala, a vzala bych si vítr z plachet:) ) má být (ironicky teď) "pravdivě" vyjádřeno pouze držením za ruce a pusouna tvář při blahopřání k narozeninám.